LähiTapiola otteluraportti: Sarjapeli HaPK Edustus - Union Plaani (0-1)

22.8.2023

HaPK:n edustusjoukkue kohtasi lauantaina 19.8.2023 Haminan urheilukentällä Union Plaanin. Kissojen heikko vire sai jatkoa vierailijoiden viedessä pisteet mukanaan lukemin 1-0.

Koko ottelusta ei paljon kerrottavaa jäänyt. Tapahtumaköyhän ottelun ainoa maali nähtiin ensimmäisen jakson loppupuolella, kun Union Plaani sai vasemmalta sivustalta keskityspallon boxiin, jossa Eetu Vahekoski oli vapaana ja Vahekoski laukoi komean volleyn suoraan ilmasta takakulmaan ohi HaPK:n maalia vartioineen Tomi Kopran. Kotijoukkueella ei varsinaisia maalintekopaikkoja ollut ensimmäistäkään, muutamia puolittaisia tilanteita, jotka eivät kuitenkaan kovin vaarallisia olleet. Kissojen peli-ilme jätti muutenkin erittäin paljon toivomisen varaa.

Toisella jaksolla HaPK esiintyi hieman avausjaksoa pirteämmin ja sai vähän enemmän painetta luotua Plaanin maalille, mutta todellisia ykkösluokan maalintekopaikkoja ei edelleenkään nähty. Kissojen parhaat tilanteet tulivat Nico Pietiläiselle, joka pääsi kertaalleen puskemaan Tino Kasurisen keskityksestä ja kerran kokeilemaan laukaustaan boxin sisäpuolelta, mutta kumpikaan tilanne ei varsinaiseen laatupaikkaan johtanut.

Tilanteet olivat toisella jaksolla vähissä myös toisessa kenttäpäädyssä ja näin melko mitäänsanomaton ottelu päättyi Union Plaanin 1-0 voittoon.

HaPK:n päävalmentaja Saku Halonen oli erittäin pettynyt joukkueen ilmeeseen:

"Surkea esitys, turha sitä on kaunistella. Erityisen pettynyt olen siihen, millainen meidän peli-ilmeemme oli ja kun se tapahtuu vielä kotikentällä kotiyleisön edessä, niin hävettää vieläkin. Vastustajakaan ei mitään ihmeitä todellakaan esittänyt, mutta me olimme surkeita", Halonen totesi.

Kissojen Jimi Lassila toisteli samaa asiaa omissa kommenteissaan:

"Todella heikko ja vaisu peli meiltä jälleen. Hävisimme melkein jokaisen kaksinkamppailun sekä kakkospallon ja pelasimme liian kevyesti. Ei meillä mitään hätää pelissä ollut missään vaiheessa, hyökkäyspelaaminen on vaan tosi vaisua tällä hetkellä ja sen pitää muuttua. Emme ole tehneet maalin maalia viimeiseen kahteen peliin. Vaikea on peliä voittaa, jos ei saada yhtään maalia tehtyä. Meille on kauden aikana tehty liian helppoja maaleja ja niin kävi taas Plaaniakin vastaan liian kevyesti puolustetun tilanteen takia. Ei auta kuin keskittyä seuraavaan peliin ja lähteä parantamaan jokaisen osa-alueen pelaamista, jotta pääsemme taas voittojen tielle ja sitä kautta saadaan lisää itseluottamusta loppukauden peleihin", Lassila sanoi.

Hesburger Hamina palkitsi joukkueiden nälkäisimmät pelaajat Hesburgerin lahjakorteilla. Union Plaanilta palkittiin maalintekijä Eetu Vahekoski ja kotijoukkueelta Miika Kolsi.

Tomi Kopra (mv), Miika Kolsi, Joonatan Lassila, Teemu Pätäri, Kimi Kolsi, Riku Koivikko, Juho Raivela, Nico Pietiläinen, Jimi Lassila, Tino Kasurinen, Riku Päivähonka

Joona Pasi (Lassila Ji pois), Jonathan Kuva (Päivähonka pois), Janne Hannula (Raivela pois)

Miska Dufva (mv), Julius Anttila, Jonne Hannula, Ilari Laakso

HaPK:n seuraava ottelu pelataan torstaina 24.8.2023 Kouvolassa KJP:n vieraana.