LähiTapiola otteluennakko: Sarjapeli HaPK Edustus - IPS

3.5.2023

HaPK:n edustusjoukkueen seuraava ottelu on ohjelmassa jo huomenna torstaina 4.5.2023, kun joukkue kohtaa kauden kolmannessa sarjaottelussaan Imatran Palloseuran (IPS). Ottelu pelataan Ruissalon tekonurmella klo 18.30 alkaen.

HaPK on kerännyt kahdesta pelaamastaan ottelusta neljä pistettä. Ensimmäisessä ottelussa kaatui MP/2 kotikentällä numeroin 3-1. Toisessa ottelussa selvästä pelin hallinnasta huolimatta pisteet tasattiin vieraskentällä KoPa:n kanssa numeroin 1-1. IPS sen sijaan on pelannut sarjassa vasta yhden ottelun, jossa se kärsi 1-3 kotitappion MyPa:lle.

Viime kaudella HaPK:n ja IPS:n väliset ottelut olivat maalirikkaita ja kumpikin joukkue voitti kotiottelunsa. Haminan urheilukentällä HaPK murskasi IPS:n peräti 5-1, mutta Imatralla osat vaihtuivat ja IPS oli parempi numeroin 4-1.

Torstaisesta kamppailusta on lupa odottaa viihdyttävää ja vauhdikasta, sillä kumpikin joukkue haluaa pelata jalkapalloa. Pienehkö Ruissalon tekonurmikenttä asettaa tähän omat haasteensa ja saattaa jonkin verran vaikuttaa siihen, millainen ottelusta lopulta muodostuu.

HaPK:n päävalmentaja Saku Halonen tietää, että oma joukkue ei tule pääsemään helpolla huomisessa ottelussa:

”IPS on hyvä joukkue, joka pystyy voittamaan tässä sarjassa hyvänä päivänä ihan kenet tahansa. Joukkueen runko on pysynyt hyvin kasassa jo useamman kauden ja imatralaiset haluavat nimenomaan pelata jalkapalloa, eivätkä vain puolusta alhaalla. Heiltä löytyy myös muutamia erittäin hyviä yksilöitä. Odotan, että huomenna nähdään vauhdikas ja tasainen ottelu. Meidän pitää pystyä olemaan vielä tehokkaampia hyökkäyskolmanneksella, paikkoja tulee varmasti huomennakin. Pelimme on muuten ihan hyvällä mallilla, mutta tällä hetkellä tarvitsemme vielä liian monta maalipaikkaa yhtä tehtyä maalia kohden”, Halonen toteaa.

HaPK Edustus – IPS, torstaina 4.5.2023 Ruissalon tekonurmella klo 18.30. Liput 5 €, alle 15-vuotiaat ilmaiseksi sisään. Myös kausikortilla ilmainen sisäänpääsy.