Kolme uutta pelaajasopimusta! Joona Sorva, Markus Lautala sekä Aaro Lappi HaPK:n riveihin!

19.12.2022

HaPK:n edustusjoukkue on tänään tehnyt kolme uutta pelaajasopimusta kaudelle 2023. Kukaan nyt joukkueeseen kiinnitetyistä pelaajista ei pelannut Kissojen riveissä kaudella 2022.

Joona ”Sobo” Sorva siirtyy HaPK:n paitaan kouvolalaisesta KJP:sta. Sorva pelasi KJP:n paidassa viime kaudella kuusi ottelua Kolmosessa ja kaksi ottelua Regions Cupissa. Kausi oli rikkonainen loukkaantumisten takia. Aiemmin Sorva on pelannut Kolmosta kolme kautta KyPa:n riveissä ollen KyPa-kausillaan joukkueen ehdottomia avainpelaajia keskikentän puolustavassa roolissa.

”Erittäin hyvillä fiiliksillä sopimuksen syntymisestä ja kovilla odotuksilla kohti tulevaa kautta. Joukkueessa on jonkin verran ennestään tuttuja kavereita ja on todella mukava hypätä kelkkaan mukaan. Sen verran kova meno on Haminassa nyt jalkapallon suhteen, että pitäähän tätä päästä todistamaan aitiopaikalta”, Sorva kertoi.

Markus Lautala palaa Kissapaitaan yhden kauden tauon jälkeen. Lautala on HaPK:n oma kasvatti, joka pelasi ensimmäisen Kolmosen ottelunsa jo kaudella 2016. Kaudella 2022 Lautala ei pelannut virallisia otteluita missään, mutta nyt kaipuu pelikentille tuo kovaotteisen Lautalan takaisin tositoimiin.

”Viime kausi oli huikea seurata kannattajaporukassa. Valleilla nousi ajatus, että jos vielä kuitenkin yksi kausi ennen kuin työt vievät kauemmas Haminasta. Huippujuttu päästä näihin talkoisiin mukaan”, Lautala totesi.

Kolmas uusi kiinnitys on nuori 18-vuotias maalivahti Aaro Lappi, joka on myös HaPK:n kasvatti, mutta pelannut viime vuodet FC KTP:n junioreissa. Viime kaudella tilille kertyi kuusi ottelua A-juniorien Kakkosessa.

”Hienolta tuntuu palata Kissapaitaan muutaman vuoden tauon jälkeen. Odottavilla fiiliksillä ensi kautta kohti”, Lappi sanoi.

HaPK:n päävalmentaja Saku Halonen kommentoi uusia sopimuksia seuraavasti:

”Sobo ja Make ovat lähtökohtaisesti samanlaisen roolin pelaajia, kumpikin ovat vahvimmillaan keskikentän puolustavassa ja rikkovassa roolissa. Tällaisen roolin pelaaja meiltä tietyllä tapaa puuttui viime kaudella ja nyt saimme sellaisia kaksin kappalein. Kumpikin ovat Kolmosen tasolle jo kokeneita pelaajia ja molemmat sopivat myös tyyppeinä tähän ryhmään kuin nenä päähän. Aaron rooli maalivahtiosastolla on lähtökohtaisesti kolmosveskarin tontti. Aaro on nuori ja vielä miesten peleissä kokematon maalivahti, joka kuitenkin haluaa kehittyä ja mennä eteenpäin. Maalivahteja ei ole koskaan liikaa ja veskariosastolle haemmekin vielä yhtä pelaajaa, jotta saisimme kolme maalivahtia ensi kauden ryhmään”, Halonen kertoi.

HaPK:lla on nyt sopimus ensi kaudesta 23 pelaajan kanssa. Joukkueen avoin try out-jakso päättyi tänään maanantaina 19.12.2022 ja joukkue jää nyt parin viikon joululomalle. Harjoituskausi pääsee kunnolla vauhtiin tammikuun alussa.