LähiTapiola otteluennakko: Sarjapeli HaPK Edustus - IPS

14.6.2022

HaPK:n edustusjoukkueen tiivis pelitahti jatkuu ja seuraava koitos odottaa jo huomenna keskiviikkona 15.6.2022. HaPK pelaa kolmannen peräkkäisen kotiottelun ja tällä kertaa Haminan urheilukentällä vierailee Imatran Palloseura (IPS). Kyseessä on sarjan kärkikamppailu, sillä joukkueet löytyvät sarjataulukosta peräkkäisiltä sijoilta kaksi ja neljä.

HaPK on pelannut kuusi ottelua ja on edelleen sarjan ainoa joukkue, joka ei ole kärsinyt yhtään tappiota. Kissaryhmä on juhlinut voittoa neljästi ja on lisäksi pelannut kahdesti tasan. Pisteitä on siis kasassa kaikkiaan 14. Edellisessä ottelussaan viime lauantaina HaPK kaatoi kotikentällään KoPa:n numeroin 3-1.

IPS on puolestaan pelannut jo kahdeksan ottelua, eli kaksi enemmän kuin HaPK. Imatralaisten saldona on viisi voittoa, yksi tasapeli ja kaksi tappiota. Pisteitä siis näin ollen 16, kaksi enemmän kuin Kissoilla, mutta kuten todettua, on IPS pelannut kaksi ottelua HaPK:a enemmän. Imatralaisten edellinen ottelu on niin ikään viime lauantailta ja tuolloin IPS kärsi vieraskentällä tappion, kun KJP oli parempi numeroin 4-3.

HaPK on pelannut kaksi edellistä otteluaan erittäin puolustusvoittoisesti peliä lähestyneitä vastustajia vastaan. Keskiviikkona on kuitenkin edessä täysin erilainen ottelu, sillä IPS pelaa todella vauhdikasta ja viihdyttävää jalkapalloa. Kissojen ei ole juurikaan tarvinnut puolustaa viime otteluissaan, mutta nyt myös puolustuspelaamisen on toimittava imatralaisia vastaan.

HaPK:n kokoonpanotilanne on vielä päivää ennen ottelua isohko arvoitus. Joukkueessa pyörii tällä hetkellä jonkinlainen flunssa-aalto ja useampia pelaajia on sivussa flunssan takia. Lisäksi kun päälle ynnätään perinteiset työesteet, reissut ja pienet kolhut, on poissaolijoiden lista tämänkin ottelun kohdalla valitettavan pitkä. Lopullinen kokoonpano ratkennee taas vasta pelipäivän aamuna, kun viimeisin terveystilanne selviää.

Kissojen päävalmentaja Saku Halonen odottaa keskiviikon ottelusta erittäin kovaa kamppailua vahvaa vastustajaa vastaan:

”IPS on sarjan parhaita joukkueita ja pelaa todella vauhdikasta hyökkäysvoittoista jalkapalloa. Kaksi edellistä ottelua olemme pelanneet yhdeksän pelaajan puolustusmuureja vastaan, mutta nyt tulee ihan erilainen peli. Tiedostamme sen, että meidän on pystyttävä nostamaan tasoamme edellisiin otteluihin nähden ja kauden parasta pitää lyödä pöytään, jotta pystymme pisteistä taistelemaan. Harmittavaan saumaan osuu nyt nämä hankaluudet kokoonpanon osalta, mutta minkäs teet. Niillä pelataan, ketä on käytettävissä”, Halonen toteaa.

HaPK Edustus - IPS, keskiviikkona 15.6.2022 Haminan urheilukentällä klo 18.30. Liput 5 €, alle 15v ilmainen sisäänpääsy. Myös kannattajakortilla ilmainen sisäänpääsy.